Fredericia får sin egen CSR-pris

Virksomhedens sociale profil, dens CSR-brand, får stigende betydning for virksomhedens omdømme, brandværdi, tiltrækningskraft og status. Således er CSR blevet et vigtigt konkurrenceparameter, både når det drejer sig om tiltrækning af kunder og medarbejdere, og CSR indgår derfor oftere og oftere i virksomhedens fortælling om sig selv. Der er ligeledes en stigende tendens til at politisk bevidste kunder og forbrugere lægger endnu mere vægt på at en virksomhed har en tydelig og ansvarlig social profil.

Rådet for beskæftigelse, uddannelse og udvikling i Fredericia Kommune, har besluttet at stifte en CSR-pris, som hvert år tildeles en virksomhed, som i det forgangne år, har udvist tydeligt socialt ansvar jf. de beskrevne kriterier.

Formålet med CSR-prisen er at anerkende og understøtte virksomheder, der kobler forretning med socialt ansvar, og således medvirker til at gøre en forskel gennem inklusion af kommunens borgere i et uddannelses- eller arbejdsfællesskab, eller på anden måde gør en forskel for kommunens borgere.

Prisen skal motivere virksomheder til at:

  • Bidrage til samarbejdsaftalen (nu CSR7000)
  • Inkludere kommunens borgere i et arbejdsfællesskab
  • Sikre uddannelse og opkvalificering
  • Gøre en indsats for kommunens udsatte borgere
  • Medvirke til at få flere unge i uddannelse og beskæftigelse

Læs mere om Social Ansvarlighed og Samarbejdsaftalens nye kaldenavn HER

Pressemeddelelse fra Fredericia Kommune HER

newsletter_icon Tilmeld nyhedsbrevet
X
Få nyheder til og om erhvervslivet i Fredericia. Tilmeld dig Business Fredericias nyhedsbrev her.