Artikel og foto er fra Fredericia Avisen
Allerede nu sætter Salling Group gang i rekrutteringen af medarbejdere til de to nye brødterminaler i henholdsvis Taulov i Fredericia og den københavnske forstad Taastrup. Den forestående medarbejderrekruttering er et resultat af detailkoncernens beslutning om at hjemtage al transport af brød for selv at stå for distributionen ud til sine mere end 600 butikker i Danmark.
Dermed får Salling Group brug for op mod 100 nye kollegaer fordelt på de to lokationer.
De to nye terminaler tages i brug i henholdsvis februar og januar 2021, mens logistikken og distributionen hjemtages definitivt fra Kohberg og Schulstad 1. maj, som hidtil har stået for leveringen af brød til Salling Groups butikker.
– Vi ser frem til at tage hul på opgaven med at integrere transporten af brød med de mange andre varer ud til vores butikker i Danmark. Hjemtagelsen af opgaven betyder samtidig, at vi er på udkig efter nye, dygtige kollegaer, som kan hjælpe os med at sikre, at danskerne hver dag har nyt brød tilgængeligt på hylderne, siger logistikdirektør i Salling Group, Nicolai Gradman.
Ved at hjemtage og samle transporten med den øvrige distribution af fødevarer til alle butikkerne vil der være betragtelige klimagevinster i form af færre kørte kilometer samt færre lastbiler på det danske vejnet. Alt sammen bidrager til en mere klimavenlig transport.
Stillingsopslag snart klar
Helt konkret kigges der efter nye kollegaer indenfor lagerdrift, logistik og ledelse, og inden længe vil ansøgerne kunne finde specifikke jobopslag, når ansættelsesprocessen formelt går i gang.
– Opgaven med distributionen af vores brød er altid blevet løst til perfektion. Derfor er vores håb naturligvis også, at nogle af de medarbejdere, som har bidraget til at løse den opgave, har lyst til at fortsætte hos os, for vi ser dem som helt oplagte kandidater, siger Nicolai Gradman.
De første stillingsopslag forventes at blive slået op i løbet af november.
Læs mere her
Når du vælger “Nej” til at fremgå som deltager til et arrangement, vil dine data kun være tilgængelig for ansatte hos Business Fredericia. Vi opbevarer dine data til og med afholdelsen til brug for evt. navneskilt, faktura eller deltagerkontakt, hvorefter de slettes.
Videre