Logo

Fokus på: Kommunikation af grøn markedsføring – undgå green washing

place
Business Fredericia, Vendersgade 74, 7000 Fredericia - Port House, "Kantinen"
time
7.30 - 09.10
calender
19. marts 2025

Tillid er en flygtig størrelse. Relationen til markedet, kunderne og det omkringliggende samfund afhænger af  måden, hvorpå bæredygtighed kommunikeres og markedsføres. Grundlæggende skal grøn markedsføring understøttes af den korrekte miljødokumentation, ellers kan det betragtes som vildledende.

Forbrugerombudsmandens anbefalinger til virksomheders miljømarkedsføring sætter rammerne for, hvad der kræves i forskellige typer markedsføring, f.eks. on-label claims, rapportering af målsætninger og meget andet. Det kommende EU direktiv om ”Green Claims” bliver de fremtidige krav til grøn markedsføring.

Derfor sætter vi fokus på at du får en nærmere introduktion til anti-greenwashing, de danske krav samt nogle highlights og nedslag i det nye europæiske forslag på vores møde d. 19. marts.

Program:

Kl. 07.30 Indtjekning, morgenbrød og netværk

Kl. 07.55 Kort velkomst v/Business Fredericia

Kl. 08.00 Oplæg v/Charlotte Thy, Senior Product Developer and Lead Auditor – Bureau Veritas

Kl. 08.55 Spørgsmål og tak for i dag

Der vil være rig lejlighed til at stille spørgsmål 👍

 

 

 

Navn Firma
Maria Bejer Clausen Business Fredericia
Sanne Kjær Business Fredericia
Ruth Axø Business Fredericia
Tina Eisenhardt Erhvervshus Sydjylland
Jens Gert Eibye Sørensen Faze2 Green Marketing
Jacob Falkenby MadsbyParken/Fredericia Idrætscenter
Henrik Væver Væver
Maria Bejer Clausen

Maria Bejer Clausen

newsletter_icon Tilmeld nyhedsbrevet
X
Få nyheder til og om erhvervslivet i Fredericia. Tilmeld dig Business Fredericias nyhedsbrev her.